Pelle 2/11 2011

Åååh vilken fin ponny jag har! Började med att skritta nåt varv i paddocken innan jag gav mig bort till kyrkogården. Pelle kändes ganska omotiverad i början, men när han fått värma upp en stund blev det bättre. Red fram och tillbaka på en raksträcka och gjorde bågar över vägen. Jag var superhård mot mig själv gällande sitsen idag, och jag drev som en sate och ville att ponnyn skulle få jobba lite med. Han vinner ju nobelpriset i maskning.... Men jag tyckte själv jag lyckades ganska bra med att hålla honom där jag ville, lätt böjd i bågarna, och snudd på framdelsvändning när jag vände och red tillbaka. Red övningen 4x4 gånger, med en ganska lång paus på lång tygel emellan. Trots sin stelhet så tyckte jag det kändes som att han försökte ändå, även om han som sagt gärna maskar och smiter undan. Men sista ömgången bågar kändes ändå så sjukt bra! Jag längtar så tills jag kan börja sätta igång honom på riktigt!
Jag själv kommer antagligen inte kunna gå imorgon pga träningsvärk, men det går över tills jag dör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0