Ridning i Svenljunga

Ridnignen i Svenljunghoppninga var mycket trevlig! Vi red ett pass dressyr på förmiddagen och ett pass hoppning på eftermiddagen. Jag önskade få en liten stor häst eller en stor ponny, istället fick jag Tyson, en närmare 175 cm hög Hbl. valack. Jag som i princip bara ridit Pelle (ca 143 cm) det senaste blev lite nervös. Han var dock enormt snäll att rida, men aningen trög framåt och lite stel. Jag kunde helt klart ha ridit bättre, men jag har (nog) aldrig ridit en större häst förr och jag som inte är särskilt lång så kom jag aldrig åt riktigt med skänkeln tyckte jag. Men annars tyckte jag ändå jag klarade mig rätt så bra!
Här kommer lite bilder från dagen:
I stallet.
Jag och min "lilla" häst... :)
Uppsuttna :)
Inför hoppningen.
Here I go.
Som vanligt vid hoppning var jag rätt säker på att jag skulle dö, men jag överlevde denna gången oxå :P
Som sagt, liten hest ;)
Avslutande bild ^^ nöjd tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0