Jonas Jo 11/10 2011

Idag hade jag hand om mammas ridlektioner på jobbet, de skulle ha uteritter.
Jag red med den lite duktigare vuxengruppen ut i skogen på Jonas Jo, en kallblodstravarkille som ägs av Linnéa Markström. Han är en härlig kille med en del motor.
Vi red längs ett av elljusspåren ute i skogen, men en sträcka hade inga lampor, så vi red med månen som enda ljuskälla. Det var faktist riktigt mysigt och Jonas var varken tittig eller mörkrädd, han var mest pigg och ville springa.
Han skötte sig riktigt bra trots att han blev lite stark vissa stunder. När vi var nästan hemma igen blev han dock rädd för ett plask i ett vattendrag och hoppade iväg lite, men äsch, jag var ändå ganska stolt över att vi litade såpass på varann att vi kunde rida i beckmörkret utan att vi blev uppätna av spöken.
Det var en alldeles speciell känsla att rida nästan utan att kunna se, att sätta nästan all sin tillit till hästen och verkligen känna hästen under sig. Kort sagt är jag nöjd med turen!
Jag och Jonas i augusti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0