Pelle 10/10 2011

Det var helt fruktansvärt ruggigt väder när jag kom till stallet idag, och jag kände mig så fruktansvärt omotiverad att ge mig ut och rida så jag gav Pelle en timmes massage istället. :)
Han tyckte det var sjukt tråkigt att stå still på gången så länge, men han verkade tycka att massagen var ganska skön. Upptäckte att han satt fast nåt helt hemskt i bogarna, vilket iofs inte är så konstigt med tanke på att han inte rids ordentligt nu. Men jag funderar på att fortsätta massera runt bogarna regelbundet så kanske han blir lite mjukare.
När jag var färdig med massagen borstade jag en omgång oxå och tog sedan med honom och gick till kyrkan och tillbaka, mest för att vara säker på att blodet strömmade ordentligt i benet där skadan sitter.
Väl inne igen fick han på sig ett fleecetäcke för att han inte skulle stelna till i musklerna för snabbt och en tuss hö, b-vitamerna och en knäckis. Då hade jag en nöjd ponny :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tips massera in värmande liniment på och runt om bogbladen och stretcha efter massage eller ritt. Men de gör du väl redan om ja inte minns helt fel. ^_^

2011-10-10 @ 19:13:32
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oh, pelle har det riktigt bra nu!! :D

2011-10-10 @ 21:48:47
URL: http://horselisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0